Pensioenbrief

Wanneer de aanvraag van je wettelijk pensioen door de Federale Pensioendienst is goedgekeurd, worden wij daar automatisch van op de hoogte gebracht. Indien wij deze informatie tijdig ontvangen, zullen wij je, twee maanden voor de startdatum van je pensioen, een brief en een formulier toesturen waarmee je de uitbetaling van je aanvullend pensioenbedrag kan aanvragen.

Je moet dat formulier, volledig ingevuld en ondertekend, samen met alle gevraagde bijlagen, naar ons terugsturen. Van zodra wij een volledig dossier bezitten, kunnen wij dat zo snel mogelijk verwerken en op jouw pensioendatum het volledige dossier uitbetalen. Die uitbetaling gebeurt normaal gezien binnen de twee weken na die pensioendatum.

Welke bijlagen je aan je aanvraag moet toevoegen, is afhankelijk van jouw situatie. Bepalend daarbij zijn:

  • De manier waarop je je dossier indient (via Mybenefit.be of via brief/e-mail),
  • De leeftijd waarop je je wettelijk pensioen opneemt, in combinatie met jouw loopbaan en jouw activiteiten gedurende de laatste drie jaren van je loopbaan.

Wil je graag meer weten over de toe te voegen bijlagen, klik dan op deze link.