Ik heb een document ontvangen. Wat moet ik daarmee doen?
Het beheer van de aanvullende pensioenen duurt een hele tijd. Tijdens deze periode kan je op verschillende momenten een brief van ons verwachten.
Wanneer je in dienst treedt bij een werkgever van onze sector en die binnen het toepassingsgebied valt, krijg je van ons een digitale brief over het pensioenplan.
Ieder jaar sturen we je een overzicht over (de evolutie van) jouw contract. Als je niet meer in dienst bent, zal je dat overzicht maar om de vijf jaar krijgen.
Als je voor jouw pensioendatum zou overlijden, is het heel belangrijk dat wij weten aan wie we jouw reserves moeten uitkeren. Je kan dit (gedeeltelijk) zelf sturen, door een document in te vullen.
Wanneer je jouw werkgever verlaat, krijg je van ons een brief waarin we beschrijven wat je kan doen met de reserves die je hebt opgebouwd.
Wanneer je met (wettelijk) pensioen gaat, krijg je van ons een brief waarin we een overzicht van de kapitalen geven en aangeven welke formaliteiten je moet vervullen om dat geld te kunnen ontvangen.
Als je voor je pensioen overlijdt, sturen we een brief naar jouw begunstigden. Daarin geven we een overzicht van de kapitalen en geven we aan welke formaliteiten er vervuld moeten worden om dat geld te kunnen ontvangen.
In specifieke gevallen kan het zijn dat we contact met je zoeken.
Als je nog een andere brief ontvangt dan degene die we hierboven vermelden, neem dan even contact met ons op, dan bekijken we die samen.
Je vindt onze contactgegevens op deze link.